Kineziológia, stresszoldás, személyiségfejlesztés, angyalterápia, angyalklub 

Facebook Twitter Gplus RSS

Kineziológia, stresszoldás, személyiségfejlesztés, angyalterápia, angyalklub 

Home Hat lépés a bőség megteremtéséig

Hat lépés a bőség megteremtéséig

A bőség NEKED is jár! Tégy érte!

 

Augusztusi szakmai cikkünk előtt emlékeztetjük a kisgyeremekes édesanyákat és édesapákat, hogy ebben a hónapban is folytatódik a Mayer Ottilia nevéhez fűződő gyengéd, ugyanakkor nagyon eredményes iskolai felkészítő program. Részletek itt.

 

Mayer Ottilia felkészítője az iskolára

Itt az iskola nemsokára

 

Az alábbiakban közreadjuk Deepak legújabb (az USÁ-ban augusztus 2-án megjelent) cikkét, amely a gyönyörű augusztusi nyárban talán nem hat nagyon frissítőnek. Első olvasásra, jobbára észre sem vesszük, milyen mély, nehéz gondolatok, mennyire érdekes, néha bonyolult a megvalósítás… Arra biztatom kedves klienseimet/leendő ügyfeleimet, jöjjenek el egy kineziológiai felfedező beszélgetésre, ha a cikk megragadta őket, de még bizonytalanok a saját életük további megtervezésével kapcsolatban. 

Szerző: Deepak Chopra, orvos, világhírű író

Deepak Chopra MD

Nem kellene, hogy a természet bősége és a sok ember életében megtapasztalt hiány között űr tátongjon. Amikor azt mondod “nincs elég időm” vagy  “pénzből soha nincs elég”, ebben az űrben találod magad, hiszen nincs cáfolat arra, hogy az idő végtelen és a bőség is vég nélkül megteremthető. Vajon Neked miért nem jutott belőle?

Különösen manapság, amikor gazdaság éppen azoknak hozott pénzügyi nehézségeket, akik ezeket a legkevésbé képesek megengedni maguknak, a jövedelem levesztésétől való félelem vette át a bőség és kiteljesedés helyét. Nem szabad megállni a pénz vagy az idő hiányánál. Mi a helyzet a szeretet és a kreatív megoldások hiányával?

A bőség mindent magában foglal – legalábbis így kellene lennie. A bőség beköszöntése a saját életedbe több kell legyen szerencsejátéknál, akkor is, ha körbetekintesz, és megállapítod, hogy egyesek sokkal szerencsésebbek másoknál.

Folytassuk azzal a hittel, hogy megcsinálhatod a magad szerencséjét, ami ugyanaz, mintha azt mondanánk, megteremtheted, amit csak akarsz. Ez a feltevés sokkal jobb, mint a szerencse egyszer lent, egyszer fent forgására bízni magunkat. Ha arra vársz, hogy jó dolgok pottyannak az öledbe, előre vereséget szenvedsz, mert az életnek az a természete, hogy rossz dolgok is az öledbe esnek. Ahelyett, hogy passzívan várnád, hogy megnyered életed nagy főnyereményét a lottón, a játékot a javadra fordíthatod.

1. Váltsd a negativitást pozitív akcióra

Tegyél meg ma egy olyan dolgot, amellyel kapcsolatban negatív érzelmeket táplálsz. Mielőtt lemenne a Nap, tégy egy pozitív akciót, amely eltörli a negativitást. Példák:  

  • állj ki magadért;
  • mondd ki a magad igazát;
  • hozd helyre, amit lehet;
  • kérj segítséget;
  • kérj tanácsot attól, aki bölcsebb; 
  • távolodj el attól, amit nem lehet helyrehozni;
  • csökkentsd a stresszt;
  • elemezd a saját szerepedet a negatív helyzet kialakításában. 

A lehetőségek tárháza végtelen. A legkisebb cselekvés is elkezdi megváltoztatni a visszacsatolást, amelyben részesülsz.  

2. Legyen egészséges külső perspektívád

Amikor rossz a helyzet, az emberek hajlamosak befelé fordulni és magukban mondogatni: “az én bajom, az én problémám”. Ez a hiányt és a veszteséget csak tovább tetézi. Senki sem akar mások terhére lenni, és mindenki meg akarja óvni a méltóságát. De mások már voltak ugyanilyen helyzetben, ellenálltak a hiány és veszteség érzésének, túlélték a fájdalmat és kilábaltak a rosszból. Óriási segítséget jelent, ha olyan személyekkel kerülsz kapcsolatba, akiben megbízhatsz, és akik voltak már ilyen helyzetben. 

3. Ne merülj bele az önsajnálatba, ill. a reménytelenségbe

“Reménytelen, nem tudok segíteni a dolgon. Semmi nem fog megváltozni, netán jóra fordulni”. Mindenki ismeri ezeket a belső hangokat. A hiábavalóság érzete azért marad velünk, mert időről-időre mindannyian kisgyermekek vagyunk, akik néha tehetetlenséget és reménytelenséget éreznek. 

Ha a reménytelenségbe merülsz bele, arra a szintre nyom le, ezért áll ellent. Mondd magadban: “Ez a negatív hang nem én vagyok.” Finoman, de határozottan utasítsd vissza a defetista szemléletet. Akárhányszor valami jó történik veled, legyen az bármilyen apróság, emlékeztesd magad, hogy a belső hangnak nem volt igaza.

4. Tágítsd ki a tudatosságod

A bőség legnagyobb ellensége az összehúzódás. Ha nehéz helyzetben vagy és úgy érzed, nincs kiút, ha üres marad a vászon, amelyre új megoldásokat kellene rajzolni a súlyos teher megszüntetésére, az összehúzódás jeleit mutatod – elmédben, testedben és szellemedben egyaránt.

A terjeszkedés a bőség jó barátja. Fényt hoz, új lehetőségeket nyit. Ellazult, nyitott állapotban a tudatosságod messzebbre lát, az életed már nincs négy fal közé zárva.   

Miként lehet a tudatosságodat kiterjeszteni? Kezdetben szervezz meg minden nap egy kis időt magadnak, amikor békében és csendben csak önmagadra figyelsz. Az elme természetes mechanizmusa, hogy visszaáll egyensúlyi helyzetbe. Adj neki erre esélyt. Amikor nagy nyomás van rajtad, amikor nagy a hangzavar benned és megnő a stressz, amikor nincs idő egy kis kiengedésre, kontraproduktív cselekedeteket viszünk véghez. Keress egy csendes helyet, ülj le, csukd le a szemed néhány percre legalább kétszer naponta. Kerülj újra egyensúlyba, meditálj.

A fenti azonnali megoldásokon kívül az alábbiakban felsorolunk néhány hosszútávra szóló lépést, amelyek a tudatosság kiterjesztése által az egész életedet tágabbá teszik:

Az életed kiterjesztése

  • Légy szenvedélyes szerelmese az életednek és a tapasztalatoknak, amelyekkel megtöltöd.
  • Légy nyitott a világra, amennyire csak tudsz.
  • A külvilágtól kapott visszacsatolásokat ne kezeld előítélettel, elutasítással.
  • Ne cenzúrázd a beérkező információkat visszautasítással.
  • Úgy vizsgáld mások véleményét, mintha a sajátod volna.
  • Vegyél birtokba mindent az életedben úgy, hogy elégedett lehess önmagaddal.
  • Dolgozz az olyan pszichés blokkokon, mint a szégyen és a bűntudat – ezek eltorzítják a valóságodat.
  • Szabadulj fel érzelmileg —ha az ember érzelmileg rugalmas, megvan a legjobb védekezése a szigorú és hideg magatartás ellen.
  • Ne tárolj titkokat —ezek sötét helyeket kreálnak a pszichében.
  • Légy készen arra, hogy naponta újradefiniáld magad.
  • Ne bánd a múltat és ne féld a jövőt. Mindkettő csak szenvedést hoz, mert megnyirbálja az önbizalmat.

Ez egy hasznos lista, érdemes kinyomtatni, és havonta egyszer végig menni rajta, hogy meggyőződhess: a kiterjesztés, nem az összehúzódás uralja az életed.

5. Vállald a felelősséget

Ha radikális kigyógyulást szeretnél az áldozatszerepből kilépésre, nos, itt van. Az áldozatokat mindig külső erők dominálják: más emberek, körülmények, a szerencse forgandósága, és miután a külső erőket mi nem tarthatjuk ellenőrzésünk alatt, hajlamosak vagyunk ezekre hárítani a felelősséget. “Nem tehetek róla” – ez olyan méregmag, amely kikel, és kiirthatatlan gazzá fejlődik. A megoldás: nem kifelé tekintünk, hanem felelősséget vállalunk a történéseinkért. Ez természetesen nem jelenti, hogy magunkat hibáztassuk.

Ehelyett mondj valami pozitívot. Ez az én életem. Amint felelősséget vállalsz, tulajdonba veszed az életed. Ugyanakkor egy egyszerű, elkerülhetetlen igazságot állítasz. Ha nem a tiéd az életed, vajon kié? Senkinek sincs elég ideje, pénze, energiája és szeretete, hogy mindent megadjon neked. A bőség belülről jön. Amikor felelősséget vállalsz – jóért és rosszért egyaránt – elfogadod az egész csomagot, ahogy van. Szerencsére a rossz már legnagyobbrészt megtörtént, míg a jó még sz ismeretlen homályában tartózkodik. A felelősségvállalás nem más, mint a saját utadat járni.

6. Tervezd meg életed magasabb vízióját

Létezik olyan, hogy gazdag, mégis szerencsétlen, biztosan ismersz is ilyen embereket, de olyan párosítás, hogy kiteljesedett élet és szerencsétlen, nincsen. Az anyagi bőség – bár hasznos – önmagában nem hoz kiteljesedést. A kiteljesedés a valóra vált vízió. Minél magasabbra teszed a vízióidat, annál nagyobb a kiteljesedés.

A vízió olyan, mint a bőség motorja. Egy sor rejtett bőségmotort indít be. Ebben nincs semmi misztikus. A tudatosság önmagára épül, ezt megtapasztaltad. Gyakorlás teszi a mestert.  Amint megerősíted a pozitív dolgokat, több jön belőlük. A “visszacsatolási lánc” kifejezés sterilnek tűnik, jól tudom, de mindenre vonatkozik, amiről csak álmodsz, amit kívánsz, amit elképzelsz magadnak. A visszacsatolás legjobb válfaja ja fókuszált típusú. Amikor biciklizni tanulsz, nem eszel szendvicset és nem küldsz sms-t egyidejűleg.  A kerékpározás a fókuszált szándékod. Ugyanígy az életedről kialakított víziód  vonzza be azokat a hozzávalókat, amelyek a sikerhez vezetnek és félrelökik a szükségtelen figyelemeltereléseket.  Nem kell dolgoznod ezen a rostálási folyamaton, automatikusan megtörténik a tudatosság mély rétegeiben, amint tudod, hogy mi is a saját víziód. Remélem, hogy a fenti útmutatások pozitívabb megközelítést adnak a bőséghez, és azt tartod majd a természetes útnak, ahogy az életedre, és önmagadra tekintesz.

A szerző

Deepak Chopra, M.D.

 Deepak Chopra, orvos, a  Chopra Foundation alapítója és a  Chopra Center for Wellbeing társalapítója; világhírű úttörője az integratív medicínának és a személyiségfejlesztésnek. Nemzetközi és amerikai belgyógyászati, endokrinológiai és metabolizmus társaságok vezetőségében találjuk, egyebek mellett az  American College of Physicians, az American Association of Clinical Endocrinologists tagja. Az UCSD egyetemi tanára.

Deepak Chopra majd minden művét lefordították magyarra, hazánkban is óriási tábora van. Fenti cikkét nem hivatalos fordításban közöljük. Az eredeti cikk az alábbi linken érhető el:

http://www.chopra.com/ccl/6-steps-for-creating-abundance?utm_source=Newsletter&utm_medium=Email&utm_content=CCL+Newsletter+160802&utm_campaign=Newsletter201682

 

Háttérkép:
Selected by freepik        www.freepik.com

és http://www.omentor.com

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>